Ara
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI

Muhasebe Kesin Hesap ve Raporlama Şube Müdürlüğü

02.12.2023 19:42

İş Tanımları

5018 Sayılı KMYKK'nın 61 incı maddesinde, "Muhasebe hizmeti; gelirlerin ve alacakların tahsili, giderlerin hak sahiplerine ödenmesi, para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve diğer tüm malî işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanması işlemleridir" şeklinde tanımlanmıştır.

 Muhasebenin amacı ise, kuruluşun finansal (veya para ile ifade edilebilen) faaliyetlerine esas olan bilgi ve belgelerin girilmesi, düzenlenmesi, raporlanması ve kullanışlı şekilde bilgi kullanıcılarına aktarılmasıdır. 

Muhasebe Kesin Hesap ve Raporlama Şube Müdürlüğünün Görevleri

1) Mali istatistikleri ve bütçe kesin hesabını hazırlamak,

2) Para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetleri almak, saklamak ve ilgililere vermek veya göndermek,

3) Gelir ve alacakların tahsil işlemlerini yürütmek,

4) Giderleri ve borçları hak sahiplerine ödemek,

5) Mali işlemlerin muhasebesini tutmak,

6) İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvelleri düzenlemek,

7) Vezne ve ambarların kontrolünü ilgili mevzuatta öngörülen sürelerde yapmak,

8) Muhasebe hizmetlerine ilişkin defter, kayıt ve belgeleri ilgili mevzuatta belirtilen sürelerle muhafaza etmek ve denetime hazır bulundurmak,

9) Yetkili muhasebe mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerini ilgili mevzuatta öngörülen zamanlarda denetlemek veya yetkili muhasebe mutemedinin bulunduğu yerdeki birim yöneticisinden kontrol edilmesini istemek,

10) İdarenin, diğer idareler nezdinde takibi gereken malî iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak,

11) Daire Başkanı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.

 

Hızlı Erişim