Ara
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI

Bütçe ve Performans Şube Müdürlüğü

02.12.2023 19:50

İş Tanımları

5018 sayılı kanunun 3 üncü maddesine göre bütçe: "Belirli bir dönemdeki gelir ve gider tahminleri ile bunların uygulamasına ilişkin hususları gösteren ve usulüne uygun olarak yürürlüğe konulan belge" olarak tanımlanmıştır. Merkezi Yönetim Bütçe Kanununda ise: "Merkezi Yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin gelir ve gider tahminlerini gösteren, bunların uygulanmasına ve yürütülmesine yetki ve izin veren kanundur" şeklinde tanımlanmıştır.

Artan ihtiyaçlar karşısında kıt kaynakları en gerekli alanlarda etkin, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanmak suretiyle, kullanılan kamu kaynağından en yüksek getiriyi sağlayabilmek, hedeflediğimiz durum ile gerçekleşen durum arasındaki sapmaları ve nedenlerini tespit etmek ve bu doğrultuda gerekli düzeltme işlemlerini yapmak bütçenin amaçları arasındadır.

Bütçe ve Performans Programı Şube Müdürlüğünün Görevleri 

1) İdare bütçesini stratejik plan ve performans programına uygun olarak hazırlamak,

2) Performans programı hazırlıklarının koordinasyonunu sağlamak,

3) Harcama birimleri tarafından düzenlenen ödenek gönderme belgelerine dayanılarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak,

4) Birim performans programını hazırlamak,

5) İdarenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek, yorumlamak,

6) Mevzuatla belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde ayrıntılı harcama ve finansman programını hazırlamak,

7) Dönem bütçe raporlarını hazırlamak,

8) Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporunun hazırlanması,

9) Yatırım uygulama raporu hazırlamak,

10) Bütçe işlemlerini gerçekleştirmek ve bunların kayıtlarını tutmak,

11) İdare gelirlerini tahakkuk ettirmek, bütçe gelir ve alacaklarının takip işlemlerini yürütmek,

12) İdarenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak,

13) Bütçe uygulama sonuçlarını raporlamak, sorunları önleyici ve etkinliği artırıcı tedbirler üretmek,

14) İdarenin, diğer idareler nezdinde takibi gereken malî iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak,

15) Daire Başkanı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak. 

 

Hızlı Erişim